Translate

Τρίτη 9 Απριλίου 2013

Christos Tsintsaris

Τι αποτελει την κυριοτερη πηγη εμπνευσης σου? 

Για να είμαι απόλυτα ειλικρινής, δεν έχω ακόμη αποκρυπτογραφήσει ή προσδιορίσει με ακρίβεια τις πηγές αυτές. Σίγουρα υπάρχουν, αν και πιστεύω πως πολλές εικόνες πλάθονται στο μυαλό μου από περισσότερο από ανησυχίες, προβληματισμούς και μια ιδιόμορφη και προσωπική αρχειοθέτηση αναμνήσεων. Μεγάλωσα στη δεκαετία του ’80, όπου τα πρώτα μου οπτικοακουστικά ερεθίσματα προήλθαν από την ροκ μουσική σκηνή, τις ταινίες επιστημονικής φαντασίας και τα βιβλία κόμικς.

Ποια μηνυματα θελεις να περασεις μεσα απο τα εργα σου?


Τα έργα μου απλά αποτυπώνουν έναν εσωτερικό διάλογο με το εαυτό μου – είναι κατά κάποιο τρόπο προσωπικές συζητήσεις, αναθεωρήσεις και προβληματισμοί οι οποίοι εκφράζονται και δομούνται πάνω σε καμβάδες. Πολλοί προβληματισμοί μπορεί να έχουν κοινή αφετηρία και ορισμένα στοιχεία να κάνουν πιο συχνά την εμφάνιση τους στα έργα μου. Στοιχεία με θρησκευτικές αναφορές, το σεξ, σύμβολα της καταναλωτικής κουλτούρας και κυρίως η γυναικεία φιγούρα αποτελούν τμήματα του αμαλγάματος της προσωπικής μου έκφρασης που επαναλαμβάνονται. 


Ποιους καλλιτεχνες θαυμαζεις?
Υπάρχουν πάρα πολλοί αξιόλογοι δημιουργοί, τόσο στο εξωτερικό, όσο και ταλαντούχοι Έλληνες καλλιτέχνες που προσπαθώ να παρακολουθώ. Σίγουρα μπορώ να ταυτιστώ με μεγαλύτερη άνεση με την εικαστική σκηνή της δυτικής Αμερικής, λόγο της εκπαίδευσής μου, αλλά ταυτόχρονα διαπιστώνω πως η παγκοσμιοποίηση έχει ελαχιστοποιήσει τις αποστάσεις ακόμα και στην τέχνη.


Σε ποια κατηγορια κατατασεις τον εαυτο σου σαν καλλιτεχνη?

Υπάρχει ένα σχετικά νέο εικαστικό ύφος το οποίο κερδίζει συνεχώς έδαφος παγκοσμίως. Πολλοί το αποκαλούν pop-surrealism ενώ άλλοι lowbrow. Όμως κάτω από οποιαδήποτε σημαία και αν το δεις, είναι ένα επαναστατικό εικαστικό ρεύμα το οποίο επιδιώκει την κατάρριψη του κατεστημένου που θέλει την τέχνη ως προνόμιο των ελιτιστών. Προσεγγίζει με μεγαλύτερη άνεση τις νέες ηλικίες και αναδιαμορφώνει τις παρωχημένες δομές και αντιλήψεις με άξονα πλέον την πολυσυλλεκτικότητα ιδεών. Εξάλλου, ζούμε πλέον σ’ έναν κόσμο με τάσεις μεταμοντερνισμού και καλό θα ήταν να ανοίξουμε όλοι τα πανιά μας και να απολαύσουμε το ταξίδι!

Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε στους παρακάτω συνδέσμους.